london

det värkar som att en del som lässer min blogg har fot för sig att london är svår riden och kronglig
att rida
vilket han apsålut inte är  han är hur snäll som hälst att rida 
han är pigg och går på ganska fort  men aldrig dum på något sätt
blir han rädd när man rider han så ställer han sig och fnysser som en tok  men ber man han att gå så går han
han är en genom snäll barn häst 
kommer det ett barn och skall borsta på han så står han stilla  och tittar vart han går innan han går så att han inte går på barnen
mina små bröder som är 10 och 9 kan rida han utan några problem  (dom har aldrig ridit för trännare eller på ridskola uttan enbart ridit på mina hästar och mina kompisars hästar ett få gonger)
men han kan självklart bråka som alla andra hästar
och då bråkar han värkligen  han snurrar ,bokar, stutsar,  reser sig  och kan fara ner i diket men han
har aldrig slägt av någon under den tiden jag har haft han
han är en så pass ärlig häst  så om man travar och kommer för longt fram(typ ramlar framot,lutar sig framot) så stannar han upp för att ryttaren inte skall ramla av
han har väldigt svårt att stå stilla och vänta när man rider utan står heldre och tretaktar på stället och snurrar litte han kan vara jätte pigg när man tar utt han från boxen så att han står och trippar ,tretaktar på stall plan  men  aktar ledaren  kan samtidigt vara hur koll lungn som hälst
tillomed om man är rädd för hästar  så kan man leda han utan problem
han är en sån häst  som tar hämsyn till om ryttaren är osäker  eller ostadig i sadeln
han bråkar  inte med ryttare om han inte anser att ryttare  värkligen klara av det 
man kan tillomed rida han  om man är gravid  vilket jag gör i dagsläget



dennis och london


Kommentarer
Postat av: Lisa

efterssom du skriver att han står på tvärnit o krånglar o massa så kan man ju tänka att han kan vara envis ibland :)

2011-09-09 @ 17:05:27
Postat av: Lisa

juste glömde skriva att alla hästar bråkar inte. min är välldigt lyhörd o stannar aldrig har aldrig rest sig osv de enda är att hon pplig välldigt pigg i hoppningen och när man rider i skogen är hon riktigt pigg men lyssnar fortfarande när jag saktar ner fast man känner att han vill skena iväg av ren glädje. men alla hästar är ju olika och har olika personligheter :)

2011-09-09 @ 17:08:21
Postat av: becca

till lisa

alla hästar är olicka och har olicka personligenter

han har en stark personlighet och visar prisis vilket humör hann är på

och det är inte så konstigt om han blir tagad när man rider med flera då han är en tavare som har got på trav och har alla tävlings närver och instinkter kvar och tävlar mer än gärna

och när han inte mår bra så visar han det väldigt tydligt

2011-09-10 @ 09:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0