först rid tur i nya stallet

i dag tog vid en rid tur med dom andra i stallet
london var jätte tagad vägrade stå stilla 
vart en long tur  på näranpå 2 timmar om jag inte har fel
med mäst skrit vart litte trav upp för en bake som blev till gallopp i stället 
och london sköte sig perfäkt   
på hem vägen började det att rängna så vi skulle trava hemmot  
london taravade på jätte bra   helt plötsligt skjuter han mig rakt upp ur sadeln 
så jag flör upp och landa rakt i sadeln i gen
då började han stegra och skuta och ha sig  och tre takta över hella vägen 
och har apsålut ingen kontrol på sina back ben så han får ner i ett dika med back bennen 
han for upp i hundra tjugo  och skuta som en kanin    
travade i fat dom andra och han trava hur bra som hälst och på tygel
kom i fat dom andra och då skulle vi fortsäta trava då det spörängna  
och då börja han i  gen  stutsa som en idot och  stegra 
men inte licka mycket denna gong 
fick fram han i trav i gen och han sköte sig prima då 
(mupp häst)
väll hema i stallet så skulle han stå och bråka med mig när jag skulle moka hans box så han
fick stå i stall gongen medans jag mockade 
snacka om att han vart skit sur när han inte kunde bråka med mig när jag mockade
när älsklingen hadde kommit tills tall stallet och london hadde fot sin matt så var han mycket gladare
kom tillomed fram och gosa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0