anaplasma

hadde vetrinären utte i går kväll till london
då han kom in kl 18 med svulna ben och 39.3 i feber
jagade norrköpings dristikt vetrinär  och linköpings dristikt vetrinär
från 18  och fram till 21 innan jag fick tag på norrköpings vetrinär
ringde även söderköpings vetrinär och borensberg vetrinär
söderköping svara bara att har han feber i morgon bitti så kan du ringa i gen så kan vi kanse komma utt
då hästar kan ha feber upp till 3 dagar innan vi kommer utt
borensberg vetrinären var jätte trevlig och tyckte det var konstig att inte linköping eller norrköping
svara eller ringde upp  och även fast det inte var hans dristrikt så skulle han komma om jag inte fick tag på dom från norrköping ,linköping innom en timme :)
syrran kom även till stallet och hjälpte mig att ringa  vetrinärer och pratade med sin vetrinär som hon har
till sin hund som tydligen tog hästar med  och han sa att strömsholm var tvungna att ta i mot oss om ingen kom utt
syrran ringde även stömsholm och dom sa att han kunde ha ett virus och då ville dom inte ta i mot han då dom behövde isolera stallet men fick vi inte tag på någon dristrikt vätrinnär innom kort skulle vi ringa till backs
som tur var så svara  norrköpings vetrinär till slut  vid halv 9 typ
och hon var inte als villig att komma utt och kolla på han  utan gav mig diagnos över tellen
och trode det räkte och sa ja jag vert inte vad du vill att jag skall göra  
vart så arg så sa  du får faktiskt ta att komma utt 
då fick jag till svar ja men då blir det dyrt för dig då det är en hetl anna taksa nu
då fick hon till svar   ja men vad annars skall jag göra när du inte behagar att svara i huvud taget har ringt dig sen kl 18 utan något svar  kommer inte du så kommer borensberg vetrinär
hon bara ja det går ju det med  men jag kommer det kan ta ett litten stund 
höl på att strypa henne genom tellen

kl 21 halv tio så dök hon upp och tog tämpen på london och kolla han  och då hadde han 39.6 i feber
gula snor hinnir  och svulna back ben
fick gå med han en runda på vägen och han var jätte vinglig i back och inte ville gå
och när vi kom in i stallet i gen så sa hon att  hon mistänkte att han har anaplasma
men för att vara säkert på det så moste hon ta ett blod prov som inte vi får svar på för än tidigast måndag eftermidag  och sen skulle det behandlas med antibiåtika  när dom viste om det var det
men efter som att london måde så dåligt så fick han antibiåtika  i går redan  och så var vi uppe i morse och tog tempen på han och då hadde han 38.3 i grad vilket är mycket mindre än i går 
så i dag går han i en litten egen hage vid stallet  och så kommer vetrinären utt i kväll i gen och ger han mera antibiåtika  i gen  som jag fatta så skall hon komma i morgon och på måndag med och ge han det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0