dagen 15/10

i dag vart det en rid tur på ponny plutt 
älskling var så snäll och gullig som följde med och gick under tiden
då vi skulle rida över stora vägen och london kan bli en anning lätt upp strässad
och inte vill stå stilla och vänta
han skötte sig prima i dag red på en russ väg  som gick bort mott ett annat stall  myssig litten väg
i typ skogen eller vad man skall kalla det
vände när vi kom till andra stallet 
provade att ta nåra trav steg på hem vägen i en litten uppförsbacke vilket gick jätte bra
london la tillomed till galopp steg sj  så lätt han rulla på i galopp  
tills han kom på att han galopperade och då började "russ"galoppera  och  stutsa som en tok
bröt då av och skulle vända och vänta på älsklingen i gen  men det totalvägra ponny plutt 
han snurra  gick chenkelvikning över vägen och backa   
men fick som jag ville till slut och kunde vänta  på älskling
(med andra ord hadde jag en pigg häst i dag)
så fort älskling hadde kommit i fat oss så fortsate vi skritt  och ponny plutt lungna ner sig
och kunde skrita på longa tyglar hemmot :) 
supper nöjd över han i dag med  :)

Kommentarer
Postat av: Erika

SV:

Ja dom tränarna är sjukt bra, och tar god tid på sig när dom kommer. :)

Vill ta ut dom igen, men med tanke på priset så har jag försökt hitta en annan och nu lyckas.



Så henne kommer jag satsa på o träna för, först i ridningen.

Och sen ska vi kolla på longering,tömkörningen. :)

Hon är skit bra, trevlig, och inte rädd för o pröva hästen själv.

Men billigare.



De är väl bra att folk kommer med tips och råd helt klart. :)

Då kan man ju pröva, nu bestämde jag & michaela att vi skulle lägga upp filmen för att bevisa hur Raski är.

Eftersom många av mina läsare inte verkar ta på allvar hur hon är.



Så fort Raski är igångsatt ska longeringen på börjas.

Fast jäkligt korta stunder, o lugnt. :)

Så de blir positivt o roligt.



Sen är de så dom som inte träffat Raski, o prövat att hantera, rida henne osv har ingen aning om hur hon är.

Även de man ser i film osv, ser enklare ut än det är.



Men de är lätt o ge råd, vara kaxig bakom en dator skärm.

2011-10-17 @ 14:28:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0