*******häst älskar han i alla fal

i dag hadde jag en inte så snälla häst att rida
kom till stallet och hämtade london med än gong  han var hur snäll som hälst
och kom som ingenting
var hur snäll som hälst i stallet när älskling hjälpte till att göra i ordning london
skulle rida i padocken   och alt gick jätte bra han var hur snäll som hälst
gick jätte bra  var mjuk och fin i bada varven
travade på hur bra som hälst
kunde tillomed praova ta en galopp 
vilket vart tre gallopsteg sen vart det travar trav
efter det gicn han hur bra som hälst
kan ju seja att det inte vara länge

helt plötsligt från ingen stans börja han "dansa" om kring  
stäppa och ha sig
gick inte fram i traven stannade på samma ställe och travade
sen fram och gick normalt i gen och sen stanna på samma ställe och travade
han vart prisis låst i både höger och vänster varv  kunde inte göra någontin
försökte jobba han mjuk i gen med det kunde jag total glöma 
(var prisis som att han hadde låst sig sj  och vägrad öppna)
ju mer jag försökte destomer fick jag "åka" häst
han stegra,bocka ,sparka backut, snurrade, backade
alt han kunde komma på

vet att det är ett täken på att han kan ha ont någon stanns kollade i gonom han   så han inte halta och det
men såg ingentig
böt ställe  och rida på till sommarhagen där det inte gick några hästar
gick jätte bra i början tills han bara skulle dra i galopp hella tiden  
stängde totalt av vad jag sa  
sparkade och hadde sig :(
 red i en litten skog som är i hagen 
och där inne hadde det ramlat ner träd som låg på backen så man kunde gå över den
så gjorde det och gick siksak i runt träden
och upp för en backe
han bråkade i början som en tok men gav snabt upp och gjorde som han skulle':)
vart jätte mjuk och fin i höger sida men vänster sidan släppte han inte på i huvudtaget på
mot slutet så släppte han litte i väster sidan och vart litte mjukare men inte helt
hadde då hålt på i över 1 timme och 30 min  men att bara bråka
bara en timme gick till alt bråk

så både han och jag var helt slut
london dröp av svätt när vi kom till stallet så han fick badda och ta på sig ett täcke 
och torka till under tiden han åt sin kraft 
sen fick han gå utt i hagen med täcke och hö 

när vi kom till hagen så hadde diva pms (tror jag) då hon vände sig om och sparka london och skrek som en idiot
(vilket hon aldrig har gjort tidigare)
så skulle hon även springa över mig  i hage när jag skulle slänga utt höet  
knäpp häst

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh vad roligt det gick bra =)

2011-08-27 @ 09:38:44
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sofie

Att hästen krånglar måste inte bero på att den har ont. men om den har det så är det oftast i ryggen om den har eller har haft en sadel som inte passar. Men det va ju bra att han gick bra i början :) Om han inte blir bättre så kan man ju rida för en trännare någon gång ibland eftersom dom ser saker som du inte ser när du sitter uppe på hästens rygg :)

2011-08-27 @ 15:40:38
URL: http://pluggponnyerna.blogg.se/
Postat av: Erika

Han kanske inte är halt.

Men kan ha låsningar/spänningar som påverkar tyvärr.



Har sett på mina två hur dom varit en tid.

Och framför allt Grim.

Han har gått som alltid, sen tog jag ut massör o helvete vilka problem han hade.



Nu var de inga små problem utan dunder problem.

Som inte ens ägare märkt något av.



De är jag som är så överkänslig mot minsta lilla.

Och tur var de för Grim,s del.

Samt för Raski,s del så Raski är färdig behandlad nu.. ska bara göra en check i november för säkerhets skull.



Grim har får ny sadel, nytt bett m.m.

Och är en helt annan häst.

Så kan vara spänningar/låsningar, de kan du oftast inte känna själv.

Utan de måste man ner på djupet för o känna efter.



SV:

160 cm tror jag inte han är. :P

eftersom han var rätt liten bredvid mina två.

och Raski är 145 så.. han är nog absolut inte höger än 155..

2011-08-27 @ 17:18:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Var bara en tanke faktiskt.

Eftersom jag sett vad som hänt med mina, o var så små saker gjort att dom ska få problem.



Nu vet jag ju varför Grim blev halt.

De var inte alls de jag trodde han blev av, utan helt andra saker.



Så nu är förutsättningarna att han hålls hel 10 gånger bättre.

Om ett tag är de ännu större förutsättningar, att han hålls ohalt o även bättre musklatur o allt. :)



2011-08-27 @ 21:02:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Tessan

sv: Helt klart att man skulle skjuta människorna på plats, så hemska de är som klarar av att plåga något som för en annan är en kär familjemedlem. fyfan.. plågas till döds ska de människorna göra..



Så synd att de hundraserna har hängts ut i media som "hjälper" till att förstora upp deras falska rykte..



Vill så gärna köpa en pitbull, det är något som är säkert när jag flyttar hemifrån, då ska en sån införhandlas. Helt underbara hundraser ((:

2011-08-27 @ 22:18:14
URL: http://tesssanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0