flytt

i dag var det ju flytt som stog på chemat
älskling och jag åkte till stan så vi var där vid 3 tiden och hämtade
transpporten
sen utt till stallet  och ta in ponny plutten
som var grå av lera  och han skall vara brun :(
så han fick ta  en dhurs  med champo 
så han vart brun i gen
(hadde fot stot i flera timmar och rykta han annars)
sen fick han mat och stå och torka till  i boxen en stund
innan jag gjorde i ordning han för transporten
lastningen gick galant som altid  när ja lastar london
han är så snäll och går på  som ingenting
sen bar  det av mot nya stallet  väll frame så  fick han stå en stund i transporten
då det börja spörängna prisis  när jag fick ner översta lukan back så han stog kanse i 5-10
min men fram dören och back lukan öppen
han var fortfarande koll lungn   och bryde sig inte äns
sen fick han komma utt och gå in i sin nya box  och hälsa på sina nya stall kompisar
han börja deräkt då om krin i boxsen och kissa och ha sig
(prisis som han altid har bott där:)
släppte utt dom i hagen för att se att dom gick i hopp
vilkte dom gjorde   när vi skulle ta in dom i gen så började london bråka och vägra komma
ena hästen kom hur snält som hälst  medan den andra  följde med london och sprang runt
till slut stanade den så dom kunde fonga den  och då kom london  mupp hästen så klart
gick in med han och gav han hö  i baxwn
london står inne för vintern nu  vilket han säkerligen tycker är skönt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0